
Navštíveno 20954x

Koupím tenhle motor. Na netu jich na prodej pár je, ale vesměs za velký pálky :-/ Kdyby někdo náhodou věděl o nějakém na prodej za rozumnou cenu, dejte mi prosím vědět... mailem nebo přímo tady v topicu. (Před 3 týdny byl jeden na BMWklubu komplet za krásných deset litrů, ale těsně mi bohužel uniknul).
Motor se prý dával do všech těchto modelů:
2000-2005 E46 330i/330xi
2000-2006 E46 330Ci
2000-2003 E39 530i
2000-2002 E36 Z3 3.0i
2003-2005 E60 530i
2003-2005 E85 Z4 3.0i
2004-2006 E83 X3 3.0i
2001-2006 E53 X5 3.0i
2003-2006 E60 530i
2002-2005 E65/6
Skoda ze ti uniknul, za ty prachy super. Taky jsem o nem premyslel. I kdyby lezel v garazi dva roky bez vyuziti.
A jak jsi vubec dopadlul? Co je KO na motoru?
nerozbitnej motor ne pokud vim ? :)
10k to musela bejt hustá paštika už že se to ani nevyplatí dávat do auta....
člověk musí počítat s nejakou cenou za tenhle motor a rozhodně se nejedná o 10k spíš bych počítal kolem 30ti což mi příjde dobrá cena ještě....
z e39 budou mít najeto hromadu takže před rozpadem, z e65 ho určitě nebrat, zkusti sehnat co nejmíň utahanej třeba z e85 nebo málo jetej e46....
Může za to separátor oleje v kombinaci s dvacetistupňovými mrazy. (Ten separátor se má pravidelně měnit, což samozřejmě snad žádný majitel BMW ani neautorizované servisy netuší). Zamrzlo tam nějaký víčko nebo co, veškerej olej se dostal do spalovacího prostoru a motor šel úplně do prdele... Oprava nemá vůbec cenu, spolehlivější i levnější je rovnou vyměnit motor.
Zatím pořád sháním. Mám jednu nebo dvě nabídky (levnější, než píše Nismo), ale čekám na lepší, přeci jen to nejsou úplně malé výdaje. Stejně jsem si musel sehnat náhradní auto a teď už na opravu nespěchám.
Dotaz: a co ten separátor měl separovat?

26.02.2012, 09:29 |
PK A jak se pozná, že už je separátor v háji? Mám ten samej motor, tak bych nerad dopadl podobně. Co sem koukal, tak vyjde na necelou tisícovku, tak ho asi nechám preventivně vyměnit. Bůh ví, jestli to někdo na mým autě vubec někdy měnil.
Separátor, to je bazmek na hadicích odvětrání klikovky ne? Zajímavá závada.
olejový separátor má separovat olej :-)
dělá to něco takového...nejdřív začne troubit při přidání, pak i při zhasnutí, a někomu kolísaj otáčky na volnoběh.
[ Link ] litr stojí jen to těleso, plus další dva hadice kolem

26.02.2012, 10:24 |
DaveF Zdeny: tipuju, ze to je nejaka variace systemu na odvetrani klikovky, kdy pretlak pod pisty je odvaden do sani pres ventil, separator apod. No a diky ty poruse se nejak dostal olej do sani.
Je to fakt věc za litr, v autorizáku to prý mění preventivně při skoro každé výměně oleje (což už je trochu paranoia a snaha vydělat), ale možná vědí, co dělají - když je extrémní kosa a jezdí se krátký trasy, tak se to odvětrávání může po čase ucpat a je hotovo :-/
Inzerát pořád platí, motor stále sháním. Ideálně přímo z E46.

26.02.2012, 11:11 |
PK tu cenu sem bral z voton.cz. Jinak jen takovej nápad, nebylo by od věci, už sehnat rovnou 3.0 se 190 kw? :) Nevím, ale jak se pohybují ceny.
Předpokládám, že u 190kW verze bude rozdílů výrazně víc a výměna nebude triviální :-/ Navíc jsem stejně plánoval někdy na podzim nebo v zimě koupit nové auto, takže nechci teď moc investovat.

26.02.2012, 12:20 |
PK Asi jo, moc tomu nerozumim, jen mě to napadlo :) Jinak mě přislo srandovní, že do toho teď nechceš "moc" investovat :)
ad separátor. Kámoš má E46 330i a o tom separátoru se dozvěděl nedávno v nějakým zapadlým starým tématu na bmwklubu. On ten separátor opravdu drtivá většina lidí nemění a ani o tom neví. Tuším, že říkal, že se mění 1x za 2-4 výměny oleje.
On měl problém, že auto papalo olej 2-6l na 10tkm, což je podle majitelů e46 standart a vlastnost motoru a většinou majitelé laborujou s různýma značkama olejů a sviskozitama. O separátoru nikde nic...
On ho vyměnil a spotřeba oleje skoro žádná :).
Jinak ten zvuk, jak sem dal crestik to video, mi to vydávalo podobný taky. Jak mechanici, tak lidi z BMW klubu odhadovali, že to bude řemenice u alternátoru. Bohužel to asi bylo znamení, že se separátor loučí. Které nikdo nepochopil :-/
Motor pořád sháním, přesné označení dle techničáku je M54306S3.
Tlust'oši z osoblahy nemají?
Mr.Scully: hele a to ti to vymlasklo olej a zadrels nebo si ho to vzalo nejak moc najednou a sel tam kapalnej a ohnuls ojnice? jestli ho to zralo tak to musela bejt slusna dymovnice nez to vyzralo 7litru oleje ne?
ja ted kdyz bylo fakt tech -20 tak sem to jednou zaslechl taky - podobnej zvuk,kdyz sem studenej motor z krizovatky musel vytocit lehce pres 2tis, od te doby nic, ale radsi na tenhle udelator taky mrknu....
assassin - netuším, ale žádný vnější projevy to nemělo, prostě to za jízdy chcíplo, jako kdyby totálně došla šťáva, akorát tuším, že byla slyšet nějaká menší tupá rána. Ale celou dobu to vypadalo na totálně vybitou baterku (ani nešly stahovat okna, centrál, vůbec nic), teprve v servisu se projevilo poškození.
tomi666 - kdo jsou proboha Tlusťoši z osoblahy? :-)